Retourzendingen
De retouren; het hoofdpijndossier voor veel e-commerce ondernemers. Gemiddeld wordt 60% van onlineaankopen geretourneerd. De kosten voor de afhandeling van retouren liggen 400% - 500%* hoger dan voor het verzenden van een bestelling. Het is bovendien een arbeidsintensief proces (controleren, ruiken, opnieuw verpakken, enz.). Alle reden dus om het retourproces zo efficiënt mogelijk in te richten en de kosten omlaag te krijgen.
Dit is waar DistriSort je mee kan helpen. Onze adviseurs komen in de praktijk regelmatig vergelijkbare cases tegen en juist die gezamenlijke ervaringen (en onze oplossingen) besparen jou straks kosten en bieden je een vliegende start.
Retourzendingen
Retouren zijn onlosmakelijk verbonden met online shoppen. Eenvoudig (gratis) retourneren maakt deel uit van de totale costumer experience. De reden om iets te retourneren ligt vaak voor de hand:
· het past niet (verkeerde maat)
· product is anders dan verwacht
· item kan beschadigd zijn
· product functioneert niet goed
· verkeerd product ontvangen
· meer items besteld om te vergelijken
Retourgoederen kunnen inbound automatisch worden gesorteerd. Via een VAS-locatie en cross docking kan dit direct naar order, of terug in stock.
*) cijfers van Thuiswinkel.org